Odpowiedzi

2010-03-09T21:33:25+01:00
Kąt zawarty pomiędzy przekątna bryły i płaszczyzną to kąt którego przyprostokątnymi sa przekątna podstawy i krawędź boczna graniastosłupa. W tym przypdaku kąt wynosi 45stopni a więc przekątna podstawy będzie równa wysokości(krawędź boczna). obliczam przekątną podstawy. b=a pier z 2=krawędź boczna

zatem wymiary kradratu z podstawy:
a=b/pier z 2=8/pier z 2=8pier z 2/2=4 pier z 2

v=a^2*H=(4pier z 2)^2*8=16*2*8=16*16=256cm^3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T21:34:49+01:00