Wakacyjny apartament do wynajęcia
35zł od osoby za każdy dzień pobytu
* dodatkowo jednorazowa stała opłata za użytkowanie 280zł

Zadanie.
Napisz wzór funkcji wyrażający zależność kosztów wynajmu apartamentu od ilości dni pobytu trzyosobowej rodziny. Opisz zmienne.

B) na ile dni maksymalnie może wynająć apartament pięcioosobowa rodzina,która przeznaczyła na ten cel 2200zł?? Zapisz obliczenia

3

Odpowiedzi

2010-03-09T21:42:43+01:00
B)
5 osobowa rodzina ma 2200 zł
Na początek odejmujemy od tej kwoty stałą opłatę za użytkowanie
czyli: 2200 - 280 = 1920
następnie dzielimy tę kwotę na 5 członków rodziny czyli:
1920 / 5 = 384 zł
po czym dzielimy przez koszt 1 dniowego pobytu czyli:
384 / 35 =10,97 ponieważ jednak nie starcza im całkiem na 11 dni to mogą pozostać w apartamencie przez 10 dni.
3 2 3
2010-03-09T21:45:28+01:00
A) y=35*3*z+280
y=105*z+280
z - ilość dni pobytu rodziny

B) 2200=35*5*z+280
1920=175*z
z=10,97...
Rodzina może wynająć pokój na maksymalnie 10 dni.
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T21:48:08+01:00
A)a-ilość dni
x-koszty
b-jednorazowa stała opłata za użytkowanie
3-ilosc osob
y=3xa+b
b)2200=5*35a+280
1920=175a
a=okolo 11 dni maksymalnie
4 5 4