Odpowiedzi

2010-03-09T21:42:19+01:00
Platforma Obywatelskia-polska partia polityczna, założona 24 stycznia 2001 (zarejestrowana 5 marca 2002 jako Platforma Obywatelska Rzeczypospolitej Polskiej) przez Andrzeja Olechowskiego, Macieja Płażyńskiego z AWS i Donalda Tuska z Unii Wolności. Ideologię partii można określić jako połączenie liberalizmu konserwatywnego i chadecji. Obecnie partia tworzy koalicję rządzącą wspólnie z Polskim Stronnictwem Ludowym.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T21:46:37+01:00
Polska partia polityczna, założona 24 stycznia 2001 przez Andrzeja Olechowskiego, Macieja Płażyńskiego z AWS i Donalda Tuska z Unii Wolności. W kwietniu 2003 z szefostwa zrezygnował Maciej Płażyński. Nowym przewodniczącym został Donald Tusk.13 czerwca 2004 PO wygrała wybory do Parlamentu Europejskiego, zdobywając 24,1% i najwięcej, bo 15 spośród 54 mandatów.W wyborach w 2009 PO ponownie odniosła zwycięstwo – zdobyła 44,43% głosów i 25 spośród 50 przypadających Polsce mandatów.Zarówno podczas wyborów w 2004, jak i w 2009, były premier Jerzy Buzek startujący z listy PO uzyskiwał najlepszy indywidualny wynik w kraju