W domu wczasowym Bursztyn przebywali na wakacjach dorośli i dzieci. Meszczyźni stanowili 28% wszystkich wczasowiczów Kobiety-44%, a dzieci było czterdzieści dwoje. Ile wczasowiczów spędziło wakacje w domu wczasowym Bursztyn. Proszę o obliczenia.

3

Odpowiedzi

2009-10-22T21:33:06+02:00
X - ilość wczasowiczów

Ilość wczasowiczów jest sumą ilości mężczyzn, kobiet i dzieci:
x = 28% * x + 44% * x +42
x = 0,28 * x + 0,44 * x + 42
x = 0,72 * x + 42
x - 0,72 *x = 42
0,28 * x = 42
x = 42 * 100/28 = 150

W domu wczasowym Bursztyn przebywało 150 wczasowiczów.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T21:34:55+02:00
Dorośli - 44%+28%=72%
dzieci - 100%-72%=28%

28% - 42osoby
100% - xosób

28x=4200 / :28 x=150

150 to wszyscy ludzie.
2009-10-22T21:35:02+02:00
X- ilośc wczsowiczów
0,28x - mężczyźni
0,44x-kobiety

x-0,28x-0,44x=42
0,28x=42
28x=4200
x=150