Odpowiedzi

2010-03-09T21:51:47+01:00
Funkcja kwadratowa y=-3x²+mx+n osiąga wartość największą równą 2 dla x=-6.Jaka jest postać kanoniczna tej funkcji? Odpowiedź to y=-3(x+6)²+2.

postać kaniniczna to:
y=a(x-p)²+q
gdzie (p,q) to wierzchołek , czyli punkt w którym nasza funkcja ma max lub min

Ta funkcja ma max, bo ramiona idą w dół, bo a<0
czyli wstawiasz za p=-6
za q=2, za a=3 i masz to co chciałaś
y=-3(x+6)²+2
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T21:54:47+01:00
Postac kanoniczna fukcji to f(x)=a(x-p)²+q
p i q to współrzędne wierzchołków czyli miejsca w ktorych funkcja osiaga największa wartośc poprostu podstawiasz za -p=-6
za q=2 i wychodzi f(x)=-3(x+6)²+2