Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-09T21:55:55+01:00
Http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/61/Piryt%2C_Rumunia.jpg
Piryt – minerał żelaza z gromady siarczków, nadsiarczek żelaza(II), FeS2. Nazwa pochodzi od gr. pyr = ogień oraz pyrites = iskrzący, gdyż minerał ten iskrzy się pod wpływem uderzeń krzesiwa (krzemienia, twardego metalu).
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/04/Pyriteespagne.jpg/290px-Pyriteespagne.jpg

Występuje we wszystkich typach skał. Należy do minerałów bardzo pospolitych i szeroko rozpowszechnionych.

Włochy – Rio Marina, Elba, Campiano, Toskania; Hiszpania – Rio Tinto, Tharsis, Huelva; Grecja – Xante; Norwegia – Grong Lokken; Szwecja – Gallivare, Klefva; Rosja – Ural, Kaukaz, Dalniegorsk; USA – Kolorado, Pensylwania, Tennessee, Utah; Peru; Meksyk; Uganda.

W Polsce – Rudki k. Nowej Słupi, Kowala, Kostomłoty, Kielce Ślichowice (Góry Świętokrzyskie); Sosnowiec, Szczygłowice, Bytom, (GZW); Wałbrzych, Nowa Ruda (Dolnośląskie Zagłębie Węglowe); Turoszów; Olkusz, Trzebinia, Bytom, Tarnowskie Góry, (Śląsko-Krakowskie złoża Zn-Pb); Sieroszowice, Lubin, Rudna (Legnicko-Głogowski Okręg Miedziowy); Wieściszowice, Miedzianka, Ciechanowice (Rudawy Janowickie); Złoty Stok; Radzimowice (Góry Kaczawskie); Borów k. Strzegomia (Dolny Śląsk)

Powstaje w końcowych fazach krystalizacji magmy, w procesach hydrotermalnych i pneumatolitowych, powszechny również w skałach metamorficznych i osadowych.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/83/PyritWuerfel.jpg/120px-PyritWuerfel.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2a/PyritOktaeder.jpg/120px-PyritOktaeder.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/65/Pyrite.jpg/120px-Pyrite.jpg
Monokryształ – materiał będący w całości jednym kryształem (np. kryształ cukru, soli, półprzewodnika). Monokryształ może zawierać w całej swej objętości niewielką ilość defektów tejże struktury, a jego zewnętrzna forma nie musi odzwierciedlać struktury krystalicznej.

Proces uzyskiwania monokryształów nazywa się monokrystalizacją.

Wyróżnia się następujące metody otrzymywania monokryształów:

* przez powolne odparowanie rozpuszczalnika
* przez powolne ochładzanie roztworu
* przez powolną dyfuzję rozpuszczalników w fazie ciekłej
* przez powolną dyfuzję reagentów
* przez dyfuzję par
* przez sublimację
* przez wyciągania ze stopionej substancji (metoda Czochralskiego)
* metoda wiszącej kropli
* metoda kropli typu „sandwich”
* metoda mikro-mostka
* metoda Bridgmana-Stockbargera (z substancji stopionych)
* metoda Verneuila
* metoda beztyglowa
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/23/Monokristalines_Silizium_f%C3%BCr_die_Waferherstellung.jpg/80px-Monokristalines_Silizium_f%C3%BCr_die_Waferherstellung.jpg
2 3 2
2010-03-09T22:00:30+01:00
Polikryształów:
piryt (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/61/Piryt%2C_Rumunia.jpg)
krzem(http://chemia_gimnazjum.republika.pl/ciekawostki/image/img31.jpg)


monokryształów:
diament(http://www.inwestycje.pl/resources/File/brylant_z_numerem.jpg)
Rubin
szafir
topaz
szafir fioletowy
aleksandryt
leukoszafir
szmaragd
1 5 1
2010-03-09T22:01:30+01:00
Polikryształy ; piryt, krzem i żelazo
monokrystzały ; chlorek sodu , diament ,rubin złoto i srebro
1 zdjęcie dotyczy polikryształu
2i3 monokryształu