Odpowiedzi

2010-03-09T21:51:32+01:00
A)
5²+12²=169
√169=13
trójkąt jest prostokjątny
b)
3²+6²=45
√45≈6,7
6,7≠8
NIe jst to trójkąt prostokątny
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T21:51:49+01:00
A)5cm,12cm i 13cm
stosujemy twierdzenie pitagorasa
5²+12² = 13²
25+144 = 169
L i P zgadza się, a więc jest to trójkąt prostokątny

b)8cm,6cm i 3cm
3²+6² = 8²
9 + 36 = 64
45 nie równa się 64 trójkąt nie jest prostokątny