1.Punkty A(2, 4), B(-2, 6), C(-2, 2) są kolejnymi wierzchołkami równoległoboku ABCD.
a) Oblicz współrzędne wierzchołka D.
b) Oblicz obwód tego równoległoboku.
c) Znajdz współrzędne punktu przecięcia się przekątnych.

2.Dla jakich liczb rzeczywistych k, m wektory a i b są przeciwne, jeśli:
a) a= [2, -3] b=[1+ k, m]
b) a= [k+1, 2m] b= [2k, m+5]
c) a= [k-5, 4] b= [-3, 3m-1]
d) a= [k+m, k-m] b= [9, -15]

Proszę o mądre i proste rozwiązania, jestem na podstawie. ;)

2

Odpowiedzi

2010-03-09T22:01:07+01:00
A)D= (2,0)
b)4x2+4x2=8+8=16
c) Przekątna = (0,3)
Mam nadzieje, że dobrze :D Pozddro :*
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T22:04:48+01:00
A) D(2,0)
b) c2=a2+b2
c2=2<kwadrat>+4<kwadrat>
c2=20
c=2<pierwiastki z > 5

czyli

Ob=(2x4)+(2x2<pierwiastki>5)
Ob=8+4<pierwiastek>5 [ j ]

c) współrzędne to (0,3). poprostu narysuj to na układzie współrzędnych i samo Ci wyjdzie jak dobrze narysujesz :)
9 2 9