Odpowiedzi

2010-03-09T22:01:59+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MCa(OH)₂=74u
mCa(NO₃)₂=164u
Ca(OH)₂ + 2HNO₃------>Ca(NO₃)₂ + 2H₂O
74g Ca(OH)₂-------164g Ca(NO₃)₂
150g Ca(OH)₂------xg Ca(NO₃)₂
x=150*164/74
x=332,4g Ca(NO₃)₂
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-09T22:03:34+01:00
Ca(OH)2 + 2HN03 -> Ca(NO3)2 + 2H20
M2H20=36G/MOL
MCa(NO3)2=164G/MOL
MCa(OH)2=150G/MOL
74-164
150-X
X=150X164/74=332.4g
Nie patrz na zalcznik, zle obliczylem tam mase, a nie chce mi sie usunac, jakeis klopoty techniczne:)
1 5 1
2010-03-09T22:44:06+01:00
Ile gram soli powstanie w reakcji zobojętniania 150g Ca(OH)₂ z HNO₃???

M(Ca(OH)₂)=40+2*17=74 g/mol
M(Ca(NO₃)₂)=40+2*62=164 g/mol

Ca(OH)₂ + 2HNO₃ → Ca(NO₃)₂ + 2H₂O
1mol------------------1mol
74g-------------------164g
150g-----------------x
x=332,4g
1 2 1