Podaj przykłady figur, która :
a) jest środkowosymetryczna, a nie jest osiowosymetryczna
b) jest jednocześnie środkowosymetryczna i osiowosymetryczna
c) ma nieskończenie wiele osi symetrii i nieskończenie wiele środków symetrii
d) jest osiowosymetryczna, a nie jest środkowosymetryczna.

2

Odpowiedzi

2010-03-09T22:42:02+01:00
A) Figura, która jest środkowosymetryczna, a nie jest osiowosymetryczna to np. równoległobok, który nie jest rombem.
b) Figura, która jest jednocześnie środkowosymetryczna
i osiowosymetryczna to, np. kwadrat, prostokąt
c) Figura, która ma nieskończenie wiele osi symetrii
i nieskończenie wiele środków symetrii to prosta.
d) Figura, która jest osiowosymetryczna, a nie jest środkowosymetryczna to, np. trójkąt równoboczny, trójkąt równoramienny, trapez równoramienny.
18 3 18
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T23:40:20+01:00
Podaj przykłady figur, która :
a) jest środkowosymetryczna, a nie jest osiowosymetryczna
równoległobok
b) jest jednocześnie środkowosymetryczna i osiowosymetryczna
kwadrat
c) ma nieskończenie wiele osi symetrii i nieskończenie wiele środków symetrii
prosta
d) jest osiowosymetryczna, a nie jest środkowosymetryczna.
trójkąt równoramienny
39 4 39