Proszę jak najszybciej rozwiązać te zadania ! Z góry dzięki ;)

1) Sławek i tata złowili dwa sandacze. Sandacz Sławka ważył o 1,26 kg więcej od ryby złowionej przez tatę. Razem ryby ważyły 8 kg. Ile ważył sandacz taty?

2) Aby zwabić ryby używa się zanęty. Ile porcji o wadze 1\20 kg można przygotować z 1,68 kg zanęty ?

3) Na jednej z przystani znajduje sie nastepujacy cennik :
Za postoj jachtu - 6zł + 1zł/os
Za rozbicie namiotu - 4 zl + 1 zl/os.
Za korzystanie z pradu - 1zl.
Za prysznic - 2zl od osoby za 5 min.
Ile musielibyscie zaplacic, gdybyscie przyplyneli jachtem, na ktorym znajduja sie 4 osoby korzystajace z praddu, a 3 osoby chca wziasc prysznic i kazda z nich bedzie sie kapac 10 min.?

PROSZEE POMOZCIE ! Daje za nie 29 pkt.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T22:22:15+01:00
1.
x+x+1,26kg=8kg
2x=6,74/:2
x=3,37kg
Odp. Sandacz taty ważył 3,37kg
2.
1/20kg=0,05kg- waga jednej porcji przynety
1,68kg- zaneta
1,68/0,05=33,6
Odp. mozna zrobic 33 porcje przynety o wadze 0,05kg.
3.
(6zl+4*1zl)+4zl+4zl*3=10+4+12=26zl
Odp. Musielibysmy zaplacic 26zl

2 5 2
2010-03-09T22:39:57+01:00
1) Sławek i tata złowili dwa sandacze. Sandacz Sławka ważył o 1,26 kg więcej od ryby złowionej przez tatę. Razem ryby ważyły 8 kg. Ile ważył sandacz taty?
x-tata
x+1,26kg - Slawek
8 kg- calosc ryb
x+x+1,26 = 8
2x= 8-1,26
2x=6,74 /:2
x=3,37.

spr: 3,37+3,37+1,26=8,00
odp: sandacz taty wazy 3,37kg




Aby zwabić ryby używa się zanęty. Ile porcji o wadze 1\20 kg można przygotować z 1,68 kg zanęty ?

rozumie ze 1/20 kg to porcja/ chociaz wydaje mi sie cos tu nie jasne obliczam do tych danych
/- to kreska ulamkowa rozumie
1/20kg= 20dkg
1,68kg=168dkg
168:20=8.4 8*20=160-zuzyto
168-160=8-reszta
mozna zrobic 8 porcji i zostanie 8dkg zanety.


3) Na jednej z przystani znajduje sie nastepujacy cennik :
Za postoj jachtu - 6zł + 1zł/os
Za rozbicie namiotu - 4 zl + 1 zl/os.
Za korzystanie z pradu - 1zl.
Za prysznic - 2zl od osoby za 5 min.
Ile musielibyscie zaplacic, gdybyscie przyplyneli jachtem, na ktorym znajduja sie 4 osoby korzystajace z praddu, a 3 osoby chca wziasc prysznic i kazda z nich bedzie sie kapac 10 min.?

znow niejasne korzystanie z pradu 1zl o osoby rozwiazuje
6+4-jacht postoj+osoby
4*1- prad
2*2*3-prysznic
(6+4)+(4*1)+(2*2*3)=10+4+12=26
odp. trzeba zaplacic 26zl.