Odpowiedzi

2010-03-09T23:03:34+01:00
Oblicz objętość prostopadłościanu, którego przekątna o długości 6cm tworzy z krawędzią boczną kąt 45 stopni, a długość jednej z krawędzi podstawy ma 4cm.

RYSUNEK W ZAŁĄCZNIKU !!!


DANE:
D = 6cm
a = 4cm
<1 = 45° (<1 oznacza kąt 1)
<1 = <2 = 45°, czyli:
H = x

D = H√2
H√2 = 6 /:√2
H = 6:√2 - usuwamy niewymierność z mianownika
H = 6√2 / 2 (w tej chwili /-oznacza kreskę ułamkową)
H = 3√2 cm

H = x
x = 3√2 cm

x² = a² + b²
b² = x² - a²
b² = (3√2)² - 4²
b² = 18 - 16
b² = 2
b = √2 cm

V = abH
V = 4 * √2 * 3√2
V = 24cm³

ODP. OBJĘTOŚĆ TEGO PROSTOPADŁOŚCIANU WYNOSI 24 cm³!

POZDRAWIAM :))
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T23:39:18+01:00
Rozwiązanie z rysunkami w załączniku