Odpowiedzi

2010-03-09T22:37:35+01:00
1.
^ -potega
d=12
d= 2r
r = 6
V =4/3 * TT * r ^3
V = 4/3 * TT * 6^3
V = 4/3 * TT * 216
V= 288 TT

P= 4 TT r ^2
P= 4 TT* 6 ^2
P= 144 TT

2.
a) P= 100 TT
P= 4 TT r ^2
100 TT= 4* TT * r^2 / : 4 TT
25 = r^2
r= 5 cm

b) P= 1 TT ?? <-- bo chyba zabrakło
P= 4 TT r ^2
1 TT= 4* TT * r^2 /:4 TT
1/4 = r^2
r= 0,5 m

c) V= 288 TT
V =4/3 * TT * r ^3
288 TT = 4/3 * TT * r ^3 / :4/3 TT
216 = r^3
r = 6 cm

d) 1 litr = 1 dm^3
V= 36 TT
V =4/3 * TT * r ^3
36 TT = 4/3 * TT * r ^3 / : 4/3 TT
27 = r^3
r= 3 dm


38 4 38
Najlepsza Odpowiedź!
  • Roma
  • Community Manager
2010-03-09T23:03:26+01:00
1.
R - promień kuli
V - objętość kuli
P - pole powierzchni kuli
D - średnica kuli

D = 12
D = 2R
R = 12 : 2 = 6

P = 4πR²
P = 4π*6² = 4π*36 = 144π j²

V = ⁴/₃πR³
V = ⁴/₃π*6³ = ⁴/₃π*216 = 288π j³

2.
a)
R - promień kuli
P - pole powierzchni kuli

P = 100π cm²
P = 4πR²
4πR² = 100π /: 4π
R² = 25
R = √25 = 5 cm

b)o polu powierzchni 1m2
R - promień kuli
P - pole powierzchni kuli

P = 1 m²
P = 4πR²
4πR² = 1 /: 4π
R² = 1/4π
R = √1/4π = 1/2√π = √π/2√π*√π = √π/2π cm

c)
R - promień kuli
V - objętość kuli

V = 288π cm³
V = ⁴/₃πR³
⁴/₃*πR³ = 288π /: (⁴/₃π)
R³ = 288π : (⁴/₃*π)
R³ = 288π * 3/4π
R³ = 216
R = ∛216
R = 6 cm

d)
R - promień kuli
V - objętość kuli

V = 36 l = 36 dm³
V = ⁴/₃πR³
⁴/₃*πR³ = 36 /: (⁴/₃π)
R³ = 36 : (⁴/₃*π)
R³ = 36 * 3/4π
R³ = 27/π
R = ∛27/π = 3/∛π = 3∛π²/∛π³ = 3∛π²/π dm
166 1 166