Odpowiedzi

2010-03-09T22:44:59+01:00
3.*Frederyk Chopin
Mieczysław Karłowicz
Stanisław Moniuszko
Adam Mickiewicz
Juliusz Słowacki
Zygmunt Krasicki

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T22:46:00+01:00
James Macpherson, Johann Wolfgang Geothe Aleksander Puszkin, Adam Mickiewicz , Juliusz słowacki Władysław syrkomal cyrpian Kamil Norwin ,Teofil Lenartowicz Kornel Ujejski Mary Shelley George Sand ( to chyba nie ale masz jak cos )


malarstwo odchodzi od realizmu w stronę wizji i fajnastyki .
Romantyzm trzeba było rozumieć jako wyraz świato poglądu artysty przewiający sie wyborem tematyki .
Popularna staje sie nawiązywanie to mitologg celtyckiej starogermaństyki podań ludowych legend narodowych orienty czy literatutury np. Szekspira .
rozwijał sie elektryzm i historyzm

Caspar David Friedrich Theodere Geriacult Francesco Goya Eguene Delacroix