Odpowiedzi

2009-10-22T21:49:56+02:00
8% = 0.08
1000g - 8
x - 100
x= 100000/8 = 12500g = 12.5kg
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T21:50:26+02:00
1kg to 8% /:8
0,125kg to 1%/*100
12,5kg to 100%
Odp.: potrzeba zebrać 12,5 kilograma prawdziwków
4 5 4
2009-10-22T21:51:04+02:00
100% - 92% = 8% ( czyli wysuszone prawdziwi stanowią 8% normalnych)

z proporcji: 1kg / 8% = x/ 92% (mnożymy na krzyż) 8x= 92/ : 8 x= 11,5

odp.Trzeba nazbierać 11,5 kg prawdziwków
4 1 4