Odpowiedzi

2010-03-09T23:38:28+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Z def. stęż. procent.
11,5g etanolu-----100g wina
xg etanolu---------600g wina
x=11,5*600/100
x=69g etanolu
2010-03-09T23:41:34+01:00
11,5%x=0,115x

Aby obliczyć zawartość etanolu, musimy tylko pomnożyć obie wartości przez siebie:

0,115*600g=69g

Odp.: W tym winie znajduje się 69g alkoholu etylowego.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T23:43:56+01:00
11.5 %- w 100 g roztworu znajduje się 11.5 g alkoholu
100g wina-11.5 g alkoholu
600g wina-x

x=(600*11.5):100 [g]
x=6900:100 [g]
x=69 [g]

Odp: W 600 g wina 11.5 % znajduje się 69 g alkoholu etylowego.

;) ;) ;) ;) ;)