Odpowiedzi

2010-03-10T06:39:49+01:00
Oblicz długość dłuższego boku prostokąta o obwodzie 56cm,jeśli jego krótszy bok wynosi 5cm.
Długość boku=

Obw=56
2*5+2x=56
2x=46
x=23
Dłuższy bok ma 23 cm bo Obw=2 x+2y a y=5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T06:39:53+01:00
O=56cm
krótszy bok = 5cm
2*5=10
56-10-46
46:2=23
dłuższy bok wynosi 23 cm
2 3 2
2010-03-10T06:41:50+01:00
5 cm + 5 cm = 10 cm
56 cm - 10 cm = 46 cm
46 cm : 2 = 23 cm
Spr.
23 + 23 = 46
46 + 10 = 56
Odp. Długość dłuższego boku wynosi 23 cm.