Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T22:07:04+02:00
Cynk to metal stan stały srebrzystobiała barwa bezwonny zapach metalczny połysk
sód to metal stan stały srebrzystobiała barwa bezwonny zapach metaliczny połysk miękki
magnez jest on metalem stan stały zapach bezwonny metalczny połysk
fosfor czerwony jest to niemetal apach charakterystyczny brak połysku proszek
siarka stan stały barwa żółta zapach charakterystyczny brak połysku krucha jes to nie metal
rtęć też jest metalem tylko że ma stan skupienia ciekły barwę taką srebrzystą
mogę jeszcze wspąmnieć że metale przewodzą prąd ciepło
więcej nie mam właściwości a zastosowania nie mogę znależć w mojej książce
  • Użytkownik Zadane
2009-10-23T00:58:17+02:00
METALE
-Arsen - to pół metal-wykorzystywano związki arsenu jako broń polityczną i jako truciznę. Obecnie źródłem arsenu są kopalnie węgla, huty miedzi, zakłady produkcji szkła, detergentów, garbarnie. Związki arsenu są składnikami preparatów farmaceutycznych, barwników, a także środków ochrony roślin i nawozów.
-Cynk – jest metalem stosunkowo miękkim, o barwie niebieskawo białej,jest używany do produkcji farb, maści i kremów do opalania .
- Kadm – to metal miękki, kowalny, o barwie srebrzystobiałej.Obecnie jest stosowany również w metalurgii i produkcji akumulatorów oraz jako stabilizator mas plastycznych
-Ołów – jest pierwiastkiem,stosuje się go do wyrobu amunicji, pokryć dachowych, do różnych stopów, łożysk i czcionek drukarskich.
-Rtęć -Pierwiastek ten wykorzystywany jest w przemyśle elektrotechnicznym, elektrochemicznym, papierniczym i farbiarskim oraz do produkcji lamp, urządzeń pomiarowych.
-Nikiel – zaczęto dodawać niklu do miedzi stosowanej do bicia monet, gdyż zapewniał im większą trwałość.
NIEMETALE:
-Wodór, hydrogenium, H, -Na Ziemi występuje w stanie wolnym (w niewielkich ilościach), ponadto w wodzie, wodorkach, węglowodorach oraz innych związkach chemicznych, w organizmach roślinnych i zwierzęcych.
-Azot, nitrogenium, N,-(dla celów technicznych)
-Tlen, oxygenium, O,-w formie związanej w wodzie, minerałach, w organizmach roślinnych i zwierzęcych. Jest najbardziej rozpowszechnionym pierwiastkiem na Ziemi. Bezbarwny.
-Fluor, F, fluorium-Fluor jest otrzymywany w skali przemysłowej przez elektrolizę .
-Chlor, Cl, chlorum-Chlor jest otrzymywany w skali przemysłowej przez elektrolizę wodnych roztworów soli lub elektrolizę stopionych soli.