Odpowiedzi

2010-03-10T09:24:42+01:00
X -5 zł
9-x - 2zł
5x+ 2(9-x)=30
5x +18 - 2x =30
3x = 12 |:3
x = 4

Odp. Były 4 monety 5 zł i 5 monet 2 zł
9 4 9
2010-03-10T09:26:01+01:00
Monet dwuzłotowych było 5 , bo:
5 (monety pięciozłotowe) * 4 = 20
30 - 20 = 10
10 : 2 ( monety dwuzłotowe) = 5
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T09:26:10+01:00
30 = 5x + 2y
9 = x+y

z drugiego równania x wstawiamy do pierwszego
x=9-y
30 = 5(9-y) + 2y
30 = 45 - 5y + 2y
30 = 45 - 3y
-15 = -3y
y = 5
x = 4

monet 5-cio złotowych było 4, a 2-jek było 5.
6 4 6