Masz do dyspozycji sód,tlen,siarkęi wodę.Korzystając z tych substancji jako substratów,podaj możliwe największą liczbę metod otrzymania siarczanu (IV)sodu.Z podanych substancji możesz korzystać wielokrotnie.Napisz odpowiednie równania reakcji.

2

Odpowiedzi

2010-03-10T10:01:38+01:00
Na O2 S H2O
S+O2-SO2
SO2+H2O-H2SO3
Na2SO3+H2-H2SO3+2Na
Na+H2O-NaOH
2NaOH+H2SO3-Na2SO3+H2O
2Na+H2SO3-Na2SO3+H2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T10:03:03+01:00
sód,tlen,siarkęi wodę. Na2SO3
4Na + O2 -> 2Na2O
S + O2-> SO2
Na2O + SO2 -> Na2SO3
SO2+ H2O -> H2SO3
H2SO3 + 2Na -> Na2SO3 + H2
H2SO3 + Na2O -> Na2SO3 + H2O