Producent czekolady deklaruje, że tabliczka ma wagę 150g±2g. Dla zbadania jakości pewnej partii czekolady organizacja konsumencka zbadała wagę losowo wybranych 10 tabliczek czekolady z tej partii i otrzymała następującą ich wagę w gramach:150,4 148,9 150,1 152,8 146,6 154,3 150,8 151,1 150,6 149,5
Oblicz średnią wagę tabliczek czekolady i odchylenie standardowe w badanej próbie.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T10:41:53+01:00
Producent czekolady deklaruje, że tabliczka ma wagę 150g±2g. Dla zbadania jakości pewnej partii czekolady organizacja konsumencka zbadała wagę losowo wybranych 10 tabliczek czekolady z tej partii i otrzymała następującą ich wagę w gramach:150,4 148,9 150,1 152,8 146,6 154,3 150,8 151,1 150,6 149,5
Oblicz średnią wagę tabliczek czekolady i odchylenie standardowe w badanej próbie.
Aby obliczyć średnią wagę czekolady dodaję ich wagi i dzielę przez sztuki
(150,4+ 148,9+ 150,1+ 152,8+146,6 +154,3 +150,8 +151,1 +150,6+ 149,5)=1505,1:10=150,51
Aby obliczyć odchylenie standardowe w badanej próbie
150-150,4 =-0,4
150-148,9 =1,1
150-150,1 =-0,1
150-152,8 =2,8
150-146,6 =3,4
150-154,3=-4,3
150-150,8 =-0,8
150-151,1 =-1,1
150-150,6 =-0,6
150-149,5=0,5
Odp: średnią waga tabliczek czekolady wynosi 150,51g, a odchylenie standardowe w badanej próbie + - 1,51
1 2 1
2010-03-10T10:44:35+01:00
150,4+148,9+150,1+152,8+146,6+154,3+150,8+151,1+150,6+149,5=1505,1
1505,1/10=150,51

Standardowe odchylenie w badanej próbie wynosi około 1,5 grama.
1 4 1