Do upieczenia chleba użyto 5 prostopadłościannych form o wymiarach 20 cm X 32 cm X 6 cm. Ile należałoby użyć prostopadłościennych foremek o wymiarach 12 cm X 25 cm X 8 cm, aby upiec tę samą ilość chleba?
________________
Bardzo prosiłabym o rozwiązanie, no i proszę o wszystkie obliczenia i odpowiedzi. Rozwiązania bez obliczeń lub takie, które są bezsensowne proszę nie dodawać. Liczę na Was.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T10:51:52+01:00
1 foremka
a=20cm
b=32cm
c=6cm

v=abc=20×32×6=3840cm³
5×3840=19 200cm³= ilośc ciasta
2 foremka
a=12cm
b=25cm
c=8cm

v=abc=12×25×8=2400cm³

ilośc foremek:

19 200:2400=8
potrzeba 8 takich foremek
  • Użytkownik Zadane
2010-03-10T10:52:33+01:00
Dane:
o 5 prostopadłościannych form o wymiarach 20 cm X 32 cm X 6 cm.
Szukane:
. Ile należałoby użyć prostopadłościennych foremek o wymiarach 12 cm X 25 cm X 8 cm, aby upiec tę samą ilość chleba?
Rozwiązanie:
20cm * 32cm * 6 cm= 3840cm
12cm * 25cm * 8cm = 2400cm
5 * 3840 cm= 19200cm
19200cm : 2400cm = 8
Odp: Należało by użyć 8 foremek o wymiarach 12 cm x 25 cm x 8 cm.
2010-03-10T10:55:03+01:00
20x32x6=3840x5=19200
12x25x8=240
wiec 19200/240=8
najpierw liczymy objetosc jednej blachy mnozymy przez 5 gdyz tyle było blach
pózniej liczymy objetosc drugiej blachy, na koniec dzielimy zeby sie przekonac ile blach potrzeba na chleb