Odpowiedzi

2010-03-10T11:59:12+01:00
20 000-40%
x-100%
x•40=20 000•100
x•40=2 000 000/:40
x=50 000
odp: z biura korzystało 50 tys.osób
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T12:02:45+01:00
40% = 20 000 osób
60% = x

40x = 60*20 000
40x = 1200000 /:40
x = 30 000

20 000 + 30 000 = 50 000 osób

Odp.Z usług tego biura korzystało 50 000 osób .


2010-03-10T12:04:28+01:00
Pierwszy sposób:
skoro 40% to 20000 podróżujących to: dzielimy obie cyfry przez 40, by otrzymać wartość 1 %:
1% to 500 (bo 20000/40=500).
Teraz aby otrzymać całą liczbę klientów mnożymy razy 100
100 % to 50000.
Odp.: Z usług biura skorzystało 50000 ludzi.