Odpowiedzi

2010-03-10T12:38:17+01:00
Woda jest na Ziemi bardzo rozpowszechniona. Występuje głównie w oceanach, które pokrywają 70,8% jej powierzchni, ale także w rzekach, jeziorach i w postaci stałej w lodowcach. Część wody znajduje się pod powierzchnią ziemi lub w atmosferze (chmury, para wodna). Wody pitnej wcale nie jest tak dużo jak nam się wydaje. Bez niej nie byłoby życia, dlatego starajmy się ją oszczędzać. Nie zanieczyszczajmy , nie wrzucajmy odpadów , śmieci. Środowiska wodne są bardzo zanieczyszczone.Pomyślmy jaki to może mieć skutek w przyszłości. Pamiętajmy o naszym potomstwie.
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T12:52:34+01:00
Przede wszystkim zapobiegam marnotrawstwu wody. Problem cieknącego kranu można załatwić wymieniając uszczelki. Jeżeli kran kapie z częstotliwością 1 kropli na sekundę tracę 11935 litrów wody rocznie. Nigdy nie wylewam niepotrzebnie wody. Zawsze mogę jej użyć np.: do podlewania kwiatów.
Gdy myję zęby albo twarz zakręcam wodę. Zamiast kąpieli w wannie biorę szybki prysznic.
Gdy tylko zauważe miejca, gdzie marnuje się wode (uszkodzone rury, otwarte hydranty) napewno zgłosze to lokalnym władzom lub właścicielom.
Woda to ważna sprawa, liczy się każda zaoszczędzona kropla.
6 4 6