Odpowiedzi

2010-03-10T13:23:24+01:00
120cm³*1,84g/cm³=220,8g

C%=ms/mr*100%

96%=ms/220,8*100%
0,96=ms/220,8
ms=211,968
mwody=220,8-211,968=8,832g

129cm³wody dwody=1g/cm³
129cm³*1g/cm³=129g
129+220,8

c%=211,968/349,8*100%
C%=0,60597*100%
C%=60,6%
11 4 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T13:24:35+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Zamieniam objęt. roztworu na masę roztworu
m=v*d
m=120*1,84
m=220,8g roztworu
96g kwasu------100g roztworu
xg kwasu--------220,8g roztworu
x=211,97g kwasu
Ponieważ gęstość wody d=1g/cm3, to 129cm3=129g
211,97g kwasu-----349,8g roztworu
xg kwasu------------100g roztworu
x=60,6g
x=60,6%
Otrzymam roztwór 60,6%
8 4 8