Janek rozpoczął lekcje o godzinie8.00 . lekcje trwały po 45 min , a przerwy po 10 min. o godzinie 10.35 rozpoczęła się jedyna w ciągu dnia przerwa, trwająca 20 min.
a) Ile lekcji miał Janek , jeśli mógł wyjść ze szkoły już o 12.35?
b) O której godzinie kończy się w szkole Janka siódma lekcja ?

2

Odpowiedzi

2010-03-10T13:36:29+01:00
1. 8.45
2 .8,45+0,55=9.40
3. 9.40+0.55=10.35
4. 10.35+1.05=11.40
5. 11.40+0.55=12.35
a)Janek miał 5 lekcji
6.12.35 +0.55=13.30
7.13.30 +0.55=14.25
b) siódma lekcja kończy się o 14.25
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T13:37:23+01:00
Janek rozpoczął lekcje o godzinie8.00 . lekcje trwały po 45 min , a przerwy po 10 min. o godzinie 10.35 rozpoczęła się jedyna w ciągu dnia przerwa, trwająca 20 min.

8.00 →8.45(10=8.55)→9.40(10=9.50)→10.35(20=10.55)→11.40(10=11.50)→
→12.35(10=12.45)→13.30(10=13.40)→14.25
a) Ile lekcji miał Janek , jeśli mógł wyjść ze szkoły już o 12.35?
5 lekcji
b) O której godzinie kończy się w szkole Janka siódma lekcja ?
o godz.14.25