Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-10T14:00:08+01:00
Przykładem półpasożyta jest jemioła, ponieważ sama produkuje sobie pokarm w procesie fotosyntezy, a od drzewa pobiera jedynie sole mineralne.

Zmień tylko formę i będzie dobrze.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T14:08:16+01:00
Jemioła za pomocą ssawek czerpie wodę i substancje odżywcze z rośliny na której rośnie.

czyli, można powiedzieć, że wykorzystuje inne roślin, żeby było jej łatwiej i nie musi konkurować z innymi gatunkami, ponieważ ma stały dostęp do potrzebnych jej składników odżywczych. prowadzi ona także fotosyntezę(jak inne rośliny)-tu też nie musi konkurować o światło, bo znajduje się na tyle wysoko,że ma swobodny dostęp do potrzebnych jej promieni słonecznych.

pokarm wytwarza sama
2010-03-10T14:29:44+01:00
Na tym że jemioła pobiera sole mineralne i inne substancje (rozpuszczone w wodzie) z drzewa (osłabiając je) a nie pobiera bezpośrednio pokarmu gdyż potrafi wytworzyć go sama w procesie fotosyntezy