Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T13:41:03+01:00
Objętość walca jest równa 108π cm3 a jego wysokosc ma 12 cm.Oblicz pole powierzchni całkowitej tego walca

V=Pp*H
V=108π cm3
H=12 cm
Pp=V/H
Pp=108π/12
Pp=9π
Pp=πr²
πr²=9π
r²=9
r=3

Pc=2Pp+Pb
Pc=2*9π +2πrH
Pc=18π +2π*3*12
Pc=18π +72π
Pc=90π cm²
1 5 1
2010-03-10T13:42:02+01:00
V=108π cm3
h= 12 cm.
OBL Pc
V=Pp*h=πr²h
πr²*12=108π
r²=108/12=9
r=3
Pc=2Pp+2πrh=2πr²+2πrh=2πr(r+h)
Pc=2π*3*(3+12)=90πcm²≈282,6cm²

Pozdr

Hans