1.Oblicz jak najprostszym sposobem :

a)3/8 (trzy ósme) x (razy!) (-0,9)x (-16/3)x10=
b) 5x(-0,25)x0,2x(-4)=
c) (-2,5)x0,2x(-10)x2=
d) (-6)x(-4/7)x2/5x(-7)x5/12=
e) (-1 i 1/2) x 0,06 x (-2/3) x 100=

W razie czego to zad.8str.74 - Matematyka z plusem, kl.6 cwiczenia- liczby wymierne.
_____________________________________________________
2. Oblicz:
a)(-2+5)x(-3)=
b) (4-(-6)):(-2)=
c) (-13-8):(-3+10)=
d) (12-18)-(17-(-3))
_______________ =
10-15

A to jest zad.16.str 77 też z tych cwiczen. Ten podpunkt d jest z kreską ułamkową ;)
Daje naj !

3

Odpowiedzi

2010-03-10T13:57:16+01:00
Zad.1.
a)0,375 x (-0,9) x 5,3333 x 10=-0,3375 x 53,33 = 17,999
b) -1,25 x (-0,8) = 1
c)- 0,5 x (-20) = 10
d) (-6)x(-0,57) x 0,4 x (-7) x 0,416 = 3,42 x (-2,8) x 0,416 = (-3,98)
e) (-1,5) x 0,06 x (-0,666) x 100= (-0,09)x(-66,666) = 5,99

zad.2.
a) 3 x (-3) = (-9)
b) 10:(-2)= (-5)
c) (-21):(7)=(-3)
d) (-5)-20
________________ =(-25)
-5 ------ = 5
-5

Licze na NAJ ;P
46 2 46
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T14:01:39+01:00
1. a) 3/8×(-0,9)×(-16/3)×10= (3/8×9/10)×(16/3×10/1)=27/80×160/3=18
b) 5×(-0,25)×0,2×(-4)= (5/1×25/100)×(2/10×4/1)=25/20×4/5=1
c) (-2,5)×0,2×(-10)×2=(25/10×2/10)×(10/1×2/1)=25/50×20/1=10
d) (-6)×(-4/7)×2/5×(-7)×5/12=-(6/1×4/7)×2/5×(7/1×5/12)=24/7×(2/5×5/12)=-4/7
e) (-1 i 1/2)×0,06×(-2/3)×100=(3/2×6/100)×(2/3×100/1)=9/100×200/3=6


2. a)(-2+5)×(-3)= (-3)×(-3)=-9
b) (4-(-6)):(-2)= 10÷(-2)=-5
c) (-13-8):(-3+10)= -21÷7=-3
d(12-18)-(17-(-3)) = -6-20
_______________ = ____________ = 26/5= 5 i 1/5
10-15 = -5

90 3 90
2010-03-10T14:08:43+01:00
Zad.1]
a]3/8×(-0,9)×(-16/3)×10=+18
b]5×(-0,25)×0,2×(-4)=1
c](-6)×(-4/7)×2/5×(-7)×5/12=-4
d](-2,5)×0,2×(-10)×2=10
e](-1 i 1/2)×0,06×(-2/3)×100=6
zad.2]
a](-2+5)×(-3)=-9
b][4-(-6)]:(-2)=-5
c](-13-8):(-3+10)=-3
d](12-18)-(17-(-3))=-26:(10-15)=-26:-5=5,2

33 3 33