Odpowiedzi

2010-03-10T13:51:28+01:00
H1 = 16cm^:8cm = 2cm
h2 = 16cm^:4cm = 4cm
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T13:52:31+01:00
Pole równoległoboku o bokach 4 cm i 8 cm jest równe 16 cm2 (kwadratowych). Oblicz wysokości tego równoległoboku.

P=16 cm2
a=4 cm
b=8 cm

P=ah
h=P/a
h=16/4
P=4 cm

P=bH
H=P/b
H=16/8
H=2 cm

wysokości wynoszą: 2 cm i 4 cm
Czyli. 16;4= 4cm
Dlatego 1 przekątna ma 4cm
P- ?*8=16cm
Czyli. 16:8=2cm
Dlatego druga przekątna jest równa 2cm