Natalia na obiad dostała 15 ziemniaków zjadła 5 i miała o 2 ziemniaki mniej niz jej brat marcin. mama dołożyła marcinowi ziemniaki i miał teraz dwa razy więcej ziemniaków niż natalia. natalia zabrała mu 5 ziemniaków i mieli tyle samo. Ile ziemniaków dołożyła mama marcinowi?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T13:58:50+01:00
Natalia na obiad dostała 15 ziemniaków zjadła 5 i miała o 2 ziemniaki mniej niz jej brat marcin. mama dołożyła marcinowi ziemniaki i miał teraz dwa razy więcej ziemniaków niż natalia. natalia zabrała mu 5 ziemniaków i mieli tyle samo. Ile ziemniaków dołożyła mama marcinowi?

15 - 5 = 10 --> ziemniaki Natalii
10+2 = 12 -- ziemniaki marcina

Mama dołozyła marcinowi tak ze miał on pózniej dwa razy wiecej wiec musiała mu dołożyć 8 ziemniaków (10*2=20, 20-12+8)
2010-03-10T14:04:13+01:00
Raczej wiem jaka jest odpowiedź, ale niezbyt umiem przedstawić działanie.

Natalia-15-5=10
10+5=15

brat-12
20-5-15
20-12=8

Odp.: Mama dołożyła bratu 8 ziemniaków.