Zad.1. Wojtek zlozył swoje oszczedności ( 1000 zł) w banku A, który oferował oprocentowanie 4% w stosunku rocznym a jego siostra w banku B ulokowała również 1000 zł. Bank B oferuje oprocentowanie 2% w stosunku półrocznym (odsetki od lokaty dopisuje sie co pół roku). Kto z rodzeństwa bedzie miał wiecej pieniedzy po roku?

zad.2.Jaki zysk przyniesie kwota1200 zl wpłacona dobanku na 8 miesiecy przy oprocentowaniu rocznym 7,8% ???

Prosze dokladne rozwiazania:))
Dziekuje z góry:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T22:56:24+02:00
Zad. 1.
Bank A:
1000 * 4% = 40zł
Co daje na koniec 1040 zł
Bank B:
1000 * (2% do kwadratu) = 40,40 zł
Co daje na koniec 1040,40 zł
Więcej o 40 groszy będzie miała siostra.

Zad. 2.
1200 * 7,8% * 8/12 = 62,4 zł
1 5 1
2009-10-22T22:57:49+02:00
Zad.1
Wojtek
1000zł +(4%*1000zł)=1000zł+40zł=1040zł
siostra Wojtka
1000zł+(2%*1000zł)=1020zł+(2%*1020zł)=1020zł+20,4zł=1040,4zł
Odp. Pro roku więcej pieniędzy będzie mieć siostra Wojtka.
zad.2
Niestety kwota ta nie przyniesie zysku :)
ponieważ odsetki naliczane są dopiero po roku a nie 8 miesiącahc.
1 5 1