Odpowiedzi

2010-03-10T14:07:06+01:00
60/4 = 15 = a
p/2 = 10/2 = 5 = b

z tw pitagorasa
a² = b² + x²
15²= 5²+x²
225=25 +x²
200=x²
x=√200
x=10√2


q=2x
q=20√2

P=p*q/2
P = 10*20√2/2
P=100√2
1 5 1
2010-03-10T14:12:26+01:00
Obw.=60 cm
P=?
d2=?
d1=10 cm
Obw.=4a
60=4a
a=15 bok rombu

Przekątne w rombie przecinają się pod kątem prostym i w połowie.
Mając dany bok=a=15 cm, będący przeciwprostokątną trójkąta i połowę przekątnej 1/2 d1=1/2*10= 5 cm, która jest jedną z przyprostokątnych, z twierdzenia Pitagorasa obliczymy połowę drugiej przyprostokatnej 1/2d2.

a^2=1/2d1^2+1/2d2^2
15^2=5^2+1/2d2^2
1/2d2^2=225-25
1/2 d2^2=200
1/2d2=pierwiastek z 200
1/2d2=10pierwiastków z 2

d2=20pierwiastków z 2

P=1/2d1*d2
P=1/2*10*20pierwiastków z 2
P=100pierwiastków z 2
pozdrawiam:)



Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T14:12:55+01:00
1.Oblicz pole rombu o obwodzie 60cm i przekątnej 10cm.
Szukane :
P=(d1*d2)/2
Dane:
Obw.=4a=60 cm
d1=10 cm

Obliczamy a z obw.:
60/4 = 15 cm .
Z tw. pitagorasa obliczam d2:
(1/2d1)²=d2² +a²
15²-5²= d2²
225-25= d2²
200=d2²
d2²=√200
d2²=10√2

P=(d1*d2)/2 = 10√2*10=100√2

Mam nadzieję że pomogłam i liczę na naj!
2 5 2