Po odparowaniu 62 gramów roztworu wykrystalizowano 22 gramy substancji. Oblicz stężenie procentowe pierwotnego roztworu?

Prosiłabym o pomoc. Wiem jak się oblicza stężenie procentowe ale mi nie wychodzi gdzies;/ i nurtują mnie wyrazy ,,pierwotnego roztworu"

Proszę was o działanie i wytłumaczenie:] Potrzebne na jutro więc prosze o POMOC!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T23:18:33+02:00
Mr=62g+22g
mr=84g

cp=(ms:mr)x100%
cp=(22:84)x100%
cp= (około) 26%
1 1 1
2009-10-22T23:19:25+02:00
Rozwór mamy 84 gramy (62+22)
Substancję czyli 22 gramy dzielimy przez roztwór czyli 84 gramy.
22 / 84 = 0,261904761
więc pierwotny roztwór miał stężenie 26,19 %