Roweżyści zorganizowali trzydniową wycieczkę. pierwszego dnia przebyli 2/3 całej trasy , drugiego dnia 1/6 trasy , a trzeciego dnia - pozostale 9 km. Jakiej dlugości trasę przyjechali rowerzysci ???


Błagam ... pomocy , nie kumam matmy ;(( za najszybszą odpowiedż naje naj ;) potrzebne na jutro ;(;/

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-10T14:21:42+01:00
2/3=4/6
4/6+1/6=5/6
6/6-5/6=1/6 czyli 1/6 to 9 km.
6*9=54km
2010-03-10T14:22:14+01:00
2/3x- przejechana droga 1 dnia
1/6x- przejechana droga 2 dnia
9km- przejechana droga 3 dnia

2/3x+1/6x+9=x
5/6x-x=-9
-1/6x=-9 /:(-1/6)
x=54km

1dzien. 2/3*54=36km
2. dzien 1/6*54=9km
razem.: 36+9+9=54km
2010-03-10T14:30:04+01:00
Dane:

I dzień : 2/3x
II dzień : 1/6x
III dzień : pozostałe 9km

obliczenie :
x=2/3x + 1/6x + 9
x=4/6x + 1/6x + 9
x=5/6x + 9
x-5/6x=9
1/6x=9 /:1/6
x=54 km