Odpowiedzi

2010-03-10T14:35:19+01:00
Zalezy od mniejszosci pisania lub tez kiedy chcemy uwzglednij krótko cyfry
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T14:40:07+01:00
Liczebniki pod względem nzaczenia zbliżają się do przymiotników,oznaczają bowiem cechy ilościowe przedmiotów.Ograniczają się do określenia ich liczby i kolejności.Liczebniki główne:jeden,dwa dziesięć,liczebniki ułamkowe:pół,ćwierć,półtora,liczebniki zbiorowe-oznaczają liczbę osób różnej płci,dzieci,zwierząt:dwoje ludzi,pięcioro źrebiąt,liczebniki mnożne mówią o tym z ilu części składa się całość:pojedynczy,potrójny,dwukrotny.
Aby określić ilość mężczyzn,panów:jeden,trzech,pięćdziesięciu;by określić ilość dziewcząt,ławek,drzew:jedna,dwa,pięć,szesnaście:by określić który z kolei:pierwszy,trzynasta,trzydzieste.
1 5 1