Odpowiedzi

2010-03-10T14:28:41+01:00
W trójkacie prostokątnym przyprostokątna ma długość 4cm, a kąt ostry przy tej przyprostkątnej ma miarę 30° stopni. Oblicz dlugosc przeciwprostokątnej?

a=4cm,
α=30°
c-przeciwprostokątna

cos 60⁰=a/c
1/2=4/c
c=8 cm
2010-03-10T14:30:34+01:00
A-przyprostokątna=4cm
c- przeciwprostokątna

cos30stopni=pierwiastek z 3/2
cos30stopni=4/c
pierwiastek z 3/2=4/c
c pierwiastków z 3=8
c= 8/pierwiasek z 3
c=8pierwiastków z 3/3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T14:35:50+01:00
1. Trójkąt 30,60.90 był kiedyś w szkole i uczono cię go opisywać.
Nie wiem jak to dokładnie u ciebie było więc napisze tak jak ja robię takie zadania:
-Jak narysujesz trójkąt prosty to zaznacz kąty. (i bok 4cm). Teraz w środku trójkąta (po wewnętrznej stronie boków) go opisujesz w taki sposób:
bok naprzecie kąta 30-a
bok naprzeciw kąta 60-a√3
Przeciwprostokątna 2a
_____________________________
Jak widać do obl przeciwprostokątnej przydałoby się "a". Więc pkt1. Obl "a"
a√3=4 ---->/:√3
a=4/√3
-----------------------------------------
Czyli teraz obl przeciwpr. (oznaczyłem ją "c")
c=2a
c=2*4/√3
c=8/√3
1 5 1