Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-23T00:02:12+02:00
P. = x *y
Obw. = 2x + 2y = 300 [m]

2x + 2y = 300 |/2
x + y = 150
y = 150 -x

P. = x * (150-x)= -x² +150x
x ∈ (0,150)

P.=max w wierzchołku funkcji.
p - współrzędna x-owa wierzchołka.
ze wzoru na wierzchołek:
p = -b/2a
p= -150/-2 = 75[m] = x

2x + 2y = 300
y + x = 150
y = 150 -x
y= 75[m]

ODPOWIEDŹ: Działka jest kwadratem o boku 75m.




9 5 9
2009-10-23T00:02:37+02:00
2a+2b=300
a+b=150

a=75m b=75m
75+75=150
axb=5625m²
4 1 4