POMOCY...daje najlepszą.

Rabatkę w kształcie trójkąta prostokątnego o przyprostokątnych 5 m i 12 m obsadzono bratkami.Kwiaty sadzono wzdłuż krawędzi rabatki co 1 m, zaczynając od wierzchołka kąta prostego.Ile sadzonek bratków użyto do obsadzenia rabatki?Napiszcie dane i wszystko.

2

Odpowiedzi

2010-03-10T14:48:14+01:00
Boki trójkąta: 5m, 12m, x
obliczam x z pitagorasa:
x²=5²+12²
x²=25+144=169
x=13
obliczam obwód, ponieważ kwiaty sadzono na krawędziach: 13+12+5=30m
sadzono je co 1m zatem skoro obw=30 to posadzono 30 kwiatów
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T15:16:50+01:00
Rozwiązanie w załączniku
1 5 1