Czym się różnią pisklęta gniazdowników od piskląt zagniazdowników?

Jakie funkcję pełnią pióra ptaków?

Ptaki wędrowne podczas przelotów na zimowiska są narażone na wiele niebezpieczeństw.Podaj przykłady tych zagrożeń.

Bardzo pilne...Gdybyście mogli na już byłabym dostojnie wdzięczna

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T15:01:15+01:00
Różnice pomiędzy pisklakami gniazdowników od zagniazdowników -
gniazdowniki:
a) są gołe
b) po wykluciu pozostają w gnieździe i opiekują się nimi rodzice
zagniazdowniki:
a) są pokryte delikatnym puszkiem
b) od razu po wykluciu opuszczają gniazdo i rodzice nie opiekują się nimi


Pióra ptaków :
- pomagają w utrzymaniu stałej temperatury ciała
- ułatwiają latanie
- na skrzydłach są lotki, a ciało pokrywają pióra pokrywowe i puchowe
- wabią inne ptaki w okresie godowym


Niebezpieczeństwami zagrażającymi podróżującym ptakom są:
- samoloty
- inne ptaki drapieżne
- polowania na nie
- złe warunki atmosferyczne
5 4 5
2010-03-10T15:12:31+01:00
Pisklęta gniazdowników tuż po wykluciu nie są zdolne do samodzielnego życia. Nie potrafią latać i biegać. Rodzice przez pewien czas muszą je karmić i opiekować się nimi. Są one przeciwieństwem piskląt zagniazdowników.

Pióro pełni funkcję ochronną ptaków. Jest potrzebne do lotu i pokrywa skórę. Dlatego dzielimy je na : KONTUROWE(sterówki-na ogonie, lotki- na skrzydłach, pokrywowe- na ciele) oraz na PUCHOWE.

Są narażone przede wszystkim na odstrzał ze strony człowieka. Ich organizm może nie przetrwać lotu.
2 3 2