Odpowiedzi

2010-03-10T14:52:10+01:00
Wartościowość jest napisana w układzie okresowym Mendelejewa a także można się dowiedzieć z tego jak ie łączy z innymi pierwiastkami np Mgcl2 to patrzymy na "krzyż " ponieważ cl jest 1-wartościowy to żeby mia taką sama liczbę wiązań potrzebny jest drugi chlor , stąd wiemy że Cl jest !-wartościowy a Mg 2-wartościowy.Oczywiście każdy pierwiastek może mieć wiele wartościowości dlatego trzeba się ich nauczyć z układu okresowego:):)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T14:52:20+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1.Niestety musisz się ich nauczyć jeżeli chcesz tworzyć związki

2. Jeżeli masz związek chemiczny to też musisz znać podstawowe wartościowości , np tlenu(II), wodoru(I),
np. jeżeli chcesz określic wartościowość glinu w Al2O3 to mamy 3 tleny*jego wartościowość(II), nastepnie dzielimy przez ilość glinu i otrzymujemy jego wartościowość
3*(II)/2=(III)--glin jest trzywartościowy
1 5 1