Odpowiedzi

2010-03-10T14:53:03+01:00
Chodzi o to aby tak dzielić mnożyc dodawać odejmować, aby wyiczyć niewiadoma x
2010-03-10T14:57:11+01:00
1/5 (x-3)=9-x musimy pomnożyć 1/5 najpierw przez x a później przez -3
1/5x-3/5=9-x teraz niewiadome (czyli x) przenosimy na lewo a wiadome na prawą stronę zmieniając przy tym znak na przeciwny (czyli - na +) lub(+ na-)
1/5x-x=9+3/5 redukujemy wyrazy podobne (czyli obliczamy z każdej strony)
-4/5x=9i3/5 //:-4/5 (dzielimy dwustronnie przez -4/5 żeby nic nie stało przy x)
x=-12
i gotowe


Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T14:57:15+01:00
1/5 (x-3)=9-x
⅕x- ⅗= 9-x
⅕x+x=9-⅗
1⅕x= 8⅗ /:1⅕
x= 7⅙