Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-10T14:56:42+01:00
1. - Północnoamerykańska iguana pustynna zmienia natężenie skóry wraz ze zmianą położenia Słońca, czyli rankiem jest ciemna, w południe jest jasna, a na wieczór znowu ciemnieje;
- Wielbłąd magazynuje tłuszcz (nie jak dotychczas sądzono wodę w żołądku) w garbach, który ulega rozpadowi i w trakcie rozpadu jest uwalniany wodór, który po kontakcie z tlenem z powietrza tworzy wodę;

2. - Karnegia Olbrzymia (kaktus) magazynuje wodę w łodydze , gdy jest jej więcej np. w czasie opadów, a w czasie suszy wykorzystuje zgromadzoną wodą do życia na pustyni;
- Jeżopałczak Grzebieniasty (kaktus) posiada ciernie na których skrapla się para wodna, której krople spływają w dół i wsiąkają w glebę skąd mogą być wchłonięte przez korzenie;
52 1 52
2010-03-10T14:59:05+01:00
*rośliny mają substanje zapasowe takie jak woda
*kaktus- ma grubuy miąsz i nie potrzebuje wody
*zwierzęta takie jak wielbład zbierają zapasy wody w żołądku i mogą nie pić przez bardzo długo.Taki wielbłąd może nawet wypić 100 l wody!
5 5 5
2010-03-10T15:13:24+01:00
Rośliny:
magazynowanie wody w organizmie - kaktus
Zwierzęta:
duże kopyta umożliwiające nie zapadanie się w pisaku - wielbłąd
2 1 2