Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T15:09:45+01:00
Las równikowy nazwano rajem dla roślin, a piekłem dla ludzi, ponieważ powietrze jest wilgotne (parujące naturalne zbiorniki wodne, bagna i lasy), przez co tworzą się chmury, z których pada deszcz przez całe 2 godziny. Średnie temperatury powietrza w ciągu miesiąca są prawie jednakowe. Najniższa temp. powietrza (przed wschodem słońca) wynosi ponad 20°C, a najwyższa (po południu) - ponad 30°C. Dla człowieka, a szczególnie Europejczyka parna i duszna pogoda jest bardzo uciążliwa.
(Przyroda dla klasy szóstej, Nowa Era, 2001)
2010-03-10T15:17:56+01:00
Ponieważ w lesie równikowym występują takie warunki jak : wysoka temperatura i wilgotność oraz prawie nieustanne opady deszczu. Dla większości roślin są to warunki idealne do prawidłowego rozwoju. A dla człowieka są to warunki w których jest mu trudno żyć.