Zwykły rok kalendarzowy ma 365 dni a rok przzestepny 366 dni
a). ile pełnych tygodni ma rok
b).ile godzin moze miec rok
c).ile godzin moze miec miesiąc.
d).jaka częscia roku moze byc września a luty


rok szkolny trwa od 1 wrzesnia 2005 roku do 23 czerwca 2006
a).zapisz te daty oznaczajac miesiace znakami rzymskimi
b).ile dni trwa ten rok szkony
c).w którym dni wypadła jego połowa podaj właściwa date

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T15:13:10+01:00
Zad.1
a) Rok ma 52 pełne tygodnie(sprawdziłem w kalendarzu)
b) 1 dzień = 24 godz., 1 tydzień = 24 × 7 = 168 godz. 168 × 52 = 8736, a w roku przystępnym 8736 + 24 = 8760
c) 24 × 30 = 720 = kwiecień, czerwiec, wrzesień, listopad.
24 × 31 = 744 = styczeń, marzec, maj, lipiec, sierpień, październik, grudzień.
24 × 28 = 672 lub w roku przystępnym 24 × 29 = 696
d) luty = ²/₁₂ = ¹/₆
wrzesień = ⁹/₁₂ = ³/₄

Zad.2
a) I września MMV, XXIII czerwca MMVI
b) 30 + 31 + 30 + 31 + 31 + 30 + 31 + 30 + 31 + 23 = 298 dni
c) 298 dni ÷ 2 = 149 = 27 sycznia

Pozdro:)
Liczę na naj:)
6 4 6
2010-03-10T15:16:30+01:00
A) 365:7=52 tygodnie i 1 dzien
b)365x24=8760 h
8784h jak rok przestepny
c)31x24=744h
768h jak rok przetepny
d)wrzesien to moze byc 1/12 lub 30/365 lub 30/366
a luty 1/12 lub 28/365 lub 28/366 lub 29/365 lub 29/366

2zadanie
a)1 IX 2005r. 23 VI 2006r.
b)30+31+30+31+31+28+31+30+31+23=296 dni
c)296:2=148
data: 26 styczeń 2006r.
1 5 1