Przyporządkuj nazwy rzek : Dniepr , Dźwina , Niemen , Prypeć do obszarow zlewisk .

zlewisko Morza Bałtyckiego -

zlewisko Morza Czarnego

2. Wyjaśnij znaczenie terminu tranzyt.


3. Do podanych zdan dopisz nazwy miast Białorusi :
stolica kraju -
wazne przejscie graniczne do Polski -
głowne skupisko Polaków -
miejsce urodzenia i mlodosci A. Mickiewicza :
osrodek gornictwa soli -


z gory dziękuje ; ) ;*

2

Odpowiedzi

2010-03-10T15:21:27+01:00
Morze bałtyckie-dźwina,niemen
morze czarne-dniepr,

Tranzyt to w transporcie przewóz ludzi lub towarów przez terytorium jakiegoś państwa (z jednego obcego kraju do drugiego).

stolica kraju-mińsk
ważne przejście graniczne-terespol-brześć,sławotycze- domaszewo
główne skupisko polaków-obwód grodzieński
miejsce urodzenia mickiewicza-nowogródek
ośrodek górnictwa soli-
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T15:34:15+01:00
1. Bałtyk- Dźwina, Prypeć
Czarne- Niemen, Dniepr

2.Słowo tranzyt oznacza przewóz ludzi lub towarów przez granicę (z jednego państwa do drugiego).

3.stolica- Mińsk
przejście graniczne- sławotycze- domaszewo
Polacy- Grodno
Mickiewicz- Zaosie lub Nowogródek
sól-