Ułóż odpowiednie równania:
a) Średnia arytmetyczna liczby x i liczby o 7 większej od x wynosi 20
b) Średnia arytmetyczna trzech liczb: liczby y, liczby 3 razy większej od y i liczby o 10 większej od y wynosi 16
c) Do liczby 15 dodano liczbę y, a od liczby 51 odjęto y i otrzymano równe liczby

3

Odpowiedzi

2010-03-10T15:17:23+01:00
A) x+(7+x) : 2
b) y+3y+(10+y)=16
c) 15+y=51-y
1 1 1
2010-03-10T15:18:53+01:00
A)x+(x+7)/2=20
2x+7/2=20

b)y+3y+(y+10)/3=16
5y+10/3=16

c)y+15=51-y

2x+7/2 i 5y+10/3 to są ułamki ;]]
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T15:25:16+01:00
A) x+(7+x) : 2

b) y+3y+(10+y)=16

c) 15+y=51-y

Pozdrawiam:))
8 1 8