Odpowiedzi

2010-03-10T15:39:22+01:00
A) Pole podstawy = 17,5cm² × 2
Pole podstawy = 35cm²

Pole boczne = 28cm² × 2 + 40cm² × 2
Pole boczne = 136cm²

Pole całkowite = 136cm² + 35cm²
Pole całkowite = 171cm²

b) Pole podstawy = 1,5dm × 1,5dm × 2
Pole podstawy = 4,5dm²

Pole boczne = 1,5dm × 2dm × 2 + 2dm × 1,5dm × 2
Pole boczne = 12dm²

Pole całkowite = 4,5dm² × 12dm²
Pole całkowite = 16,5dm²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T16:40:00+01:00
Oblicz pole powierzchni całkowitej prostopadloscianu o wymiarach :
a) 5 cm 3.5 cm 8 cm
Pc=2ab+2ac+2bc
Pc=2*5*3,5+2*5*8+2*3,5*8
Pc=2*5*3,5+2*5*8+2*3,5*8
Pc=35+80+56
Pc=171 cm²

b) 1.5 dm 15 cm 0.2 m
Pc=2*1,5*1,5+1*1,5*2+2*1,5*2
Pc=4,5+6+6
Pc=16,5 dm²

Ile razy zwiekszy sie pole powierzchni prostopadloscianu jezeli kazdy jego wymiar zwiekszymy dwukrotnie ?
4 razy