Odpowiedzi

2010-03-10T15:33:57+01:00
Zad 3.
F= m*g
m= 2kg
g= 10N/kg
F- 2 * 10= 20 N
Ciężar tego przedmiotu to 20 N (niutonów)
:*
2010-03-10T15:51:58+01:00
Witaj
1/
Opisując siłę musimy podać jej kierunek i zwrot ponieważ nie jest to zwykła,
bezkierunkowa i nieskierowana wielkość /czyli nie jest to wielkość skalarna /,
lecz wielkość wektorowa. Do pełnego opisu siły powinniśmy jeszcze określić
jej wartość /długość wektora/ oraz punkt zaczepienia.

2/
Objętość ciała o nieregularnych kształtach /niemożliwa do obliczenia przy
pomocy wzorów matematycznych/ oznacza się przez całkowite zanurzenie ciała
w menzurce z wodą /lub inną wygodną dla nas cieczą/ i pomiar przyrostu
objętości w menzurce, który jest równy obj. ciała.

3/
ciężar Q = m *g = 2kg *10 N/kg = 20 N.......g=10m/s2=10 N/kg

.......................pozdrawiam
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-10T16:09:57+01:00
1) Przy opisywaniu siły należy podać jej kierunek i zwrot, ponieważ są różne rodzaje sił ( np. siła grawitacji, tarcia, wyporu itp),a w związku z tym, są także różne kierunki ich działania . Ogólnie siła jest nie jest wielkością skalarną, którą można opisać za pomocą jednej danej. Ma konkretny, określony kierunek działania,zwrot, punkt zaczepienia i wartość (długość wektorową). Przy opisywaniu siły trzeba podać te wszystkie wielkości.
2) Mierzymy poziom wody w menzurce, po czym zanurzamy w niej ciało. Następnie mierzymy poziom wypartej przez to ciało wody. Odejmujemy od miary wypartej wody, miarę wody sprzed zanurzenia ciała, a różnica tych miar jest objętością ciała. Przykładowo: mamy w menzurce 30cm³wody, po zanurzeniu ciała jest 37cm³, po odjęciu od 37cm³ 30cm³, otrzymamy 7cm³ ( jest to objętość ciała)
3)
dane:
m(masa)-2kg
g(przyciąganie ziemskie)-10m/s²

Fn(ciężar)= m x g
Fn= 2 kg x 10m/s²
Fn=20 kg x m/s²= 20 N (Niutonów)