Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T16:44:05+01:00
Dane:
P = 60 W
U = 200 V (tak jest w danych!! nie wiem czy nie chodziło o 220 no ale tak napisane więc liczę do tego!)
Rozw.:
wstawiamy drugi wzór do pierwszego
P = U × I
I = U/R
P = U × U/R
P = U²/R
R = U²/P = (200V)²/60 W =40000 V² / 60 W = 666,7 Ω
P = U × I
I = P/U = 60 W/200V = 0,3 A
2010-03-10T16:46:34+01:00
P=60W
U=220V
I=?
R=?
---------------------------------------------------
P=U*I stąd I=P/U
I=60W/200V=0,3A
prawo Ohma I=U/R stąd R=U/I
R=200V/0,3A=667Ω